Εργοταξιακός Έλεγχος Αεροστεγανότητας (2ης & 3ης κατηγορίας)

Η πιο κατάλληλη στιγμή για την επιβεβαίωση της σωστής κατασκευής του κτιρίου είναι κατά τη διάρκεια των εργασιών και πριν παραδοθεί το έργο.

Ο ενδιάμεσος εργοταξιακός έλεγχος αεροστεγανότητας είναι το αόρατο αλφάδι του σωστού κατασκευαστή που θέλει να προσφέρει ένα ποιοτικό αποτέλεσμα! Δεν γίνεται μόνο προληπτικά αλλά έρχεται να επισημάνει και να διορθώσει μικρές αόρατες λεπτομέρειες στις ρυθμίσεις που δεν μπορούν να φανούν στο γυμνό μάτι αλλά προκαλούν προβλήματα στο μέλλον της κατασκευής.

Εργοταξιακός έλεγχος Αεροστεγανότητας (2ης & 3ης κατηγορίας)
Εργοταξιακός έλεγχος Αεροστεγανότητας (2ης & 3ης κατηγορίας)

Όσο εξελίσσονται τα υλικά και οι οικοδομικές τεχνολογίες, αντίστοιχα εξελίσσεται και η κατασκευαστική δεξιότητα ενός συνεργείου.

Εκεί που κάποτε αρκούσε να βιδώσει κάποιος το κούφωμα στην ψευτόκασα ή στον τοίχο, σήμερα πρέπει να αφιερώσει πολύ περισσότερο χρόνο και να εφαρμόσει διαφορετικά υλικά για τη σωστή εφαρμογή.

Κατά τον εργοταξιακό έλεγχο αεροστεγανότητας, όλο το κέλυφος οφείλει να είναι κλειστό και ιδιαίτερα το συνεργείο εγκατάστασης κουφωμάτων οφείλει να είναι παρόν ώστε να μπορεί να κάνει τις επιτόπιες προσαρμογές και ρυθμίσεις.

Η σειρά που ακολουθείται έχει ως εξής:

  1. Τίθεται ο στόχος του τελικού αριθμού που επιθυμεί ο εργοδότης ή ο μελετητής, πχ n50=0.70 ACH.
  2. Αρχικά γίνεται εργοταξιακός έλεγχος μικρής κλίμακας (2ης κατηγορίας) και έστω ότι το αποτέλεσμα είναι n50=1.0 ACH. Αυτή είναι μια ικανοποιητική τιμή που πολύ εύκολα μειώνεται στο 0.60 και συνεπώς μπορούν να συνεχίσουν οι εργασίες όπως είναι προγραμματισμένες. Με τον τελικό έλεγχο επιτυγχάνεται εύκολα το στόχος του 0.70 ACH.
  3. Στην περίπτωση που ο έλεγχος 2ης κατηγορίας δώσει μεγάλη απόκλιση από τον τελικό στόχο, πχ n50=5.0 ACH και δεν είναι προφανή τα σημεία των απωλειών, απαιτείται να γίνει διεξοδικός έλεγχος 3ης κατηγορίας. Με την μέθοδο του πλοηγού (Cruise method), την παράλληλη χρήση πετάσματος καπνού και άλλων εναλλακτικών εργαλείων, αναζητούνται οι αστοχίες σε όλο το κτίριο. Έτσι, επισημαίνονται και διορθώνονται όλα τα «αόρατα» τρωτά σημεία της κατασκευής και επιβεβαιώνεται ζωντανά στο λογισμικό του εξοπλισμού η μείωση του n50 στην επιθυμητή τιμή n50<1.0 ACH. Από αυτό το σημείο και μετά, μπορούν να συνεχιστούν οι προγραμματισμένες εργασίες και το τελικό αποτέλεσμα είναι σχεδόν εξασφαλισμένο.

Οι εργοταξιακοί έλεγχοι μπορούν να επαναληφθούν όσες φορές χρειαστεί μέχρι να μειωθεί ο n50 στον βαθμό που θα ικανοποιεί τον μελετητή του έργου.

Δυστυχώς στις περισσότερες, αν όχι σε όλες τις περιπτώσεις μετά την ολοκλήρωση και παράδοση ενός οικοδομικού έργου, παρατηρούνται αστοχίες που επιβαρύνουν σημαντικά την ποιότητα της κατασκευής ως προς την αεροστεγανότητα.

Εργοταξιακός έλεγχος Αεροστεγανότητας (2ης & 3ης κατηγορίας)
Εργοταξιακός έλεγχος Αεροστεγανότητας (2ης & 3ης κατηγορίας)

Στην περίπτωση που ο τελικός έλεγχος αποκλίνει σε μεγάλο βαθμό από τον στόχο, οι συνέπειες είναι πολύ μεγάλες και ασύμφορες σε επίπεδο κόστους και χρόνου.

Για αυτό τον λόγο, στην περίπτωση που επιθυμούμε να εξασφαλίσουμε τον τελικό στόχο της πιστοποίησης, θα πρέπει πάντα να γίνεται ο εργοταξιακός έλεγχος σε κάθε είδους κατασκευή.

Κύλιση στην κορυφή